مشاوره كسب و كار
مشاوره كسب و كار

10 اصل اساسي استراتژي

 در 50 سال گذشته بسياري از سيستم هاي نوين استراتژي به كسب و كار معرفي شده اند در طول زمان متفكران بزرگ استراتژيستهاي واستراتژيستهاي از بسياري از كشورها تعداد بي شماري اصول استراتژي را معرفي كرده كه منجر به موفقيت شده و تلاش براي اتخاذ يك  نسخه واحد از آنها نميتواند براي همه شركتها با هر شرايطي مناسب باشد.

از راه تحليل عميق و مقايسه ميان استراتژيست در طول زمانها 10اصل اساسي استراتژي را تعيين مي كند كه شامل:

  1. كاملا به يك هدف معين و روشن فكر كنيم و به آن متعهد باشيم
  2. ابتكار عمل را در دست بگيريم. و آن را حفظ كنيم
  3. براي تجمع وتمركز منابع خود صرفه جويي كنيم
  4. از موقعيت يابي استراتژيك استفاده ببريم
  5. كارهاي غير منتظره انجام دهيم
  6. همه چيز را ساده بگيريم
  7. همزمان راه حل ها و جايگزين هاي چند گانه فراهم كنيم
  8. براي دستيابي به هدف از مسيرهاي غير مستقيم استفاده كينم
  9. زمان بندي و ترتيب گذاري ر اعمال كنيم
  10. از موفقيت خود بهره برداري كنيد.

از مطالعه هاي كه انجام داده شد مشخص شده است كه منابع بيش از اندازه يا حتي منابع برتر داشتن الزامي براي موفق شدن نيست همچنين پيتر دراكر پيوسته هشدار مي دهد كه اگر شركتي به  اتخاذ استراتژي هايي كه در گشته باعث موفقيتش شده ادامه دهد در نهايت با شكست روبه رو خواهدشد زيراكه محيط , تكنولوژي , سياست , اقتصاد و ..  ثابت نيستد و مداوم تغيير مي كنند.

همچنين اصول استراتژ ي ها هيچ نوع دروغ گويي , تقلب يا نادرستي را شامل نمي شود  ممكن است گاهي استراتژيستها ي موفق به بلوف زدن يا گمراه كردن حريف در مود نيات خود فريبكاري كنند اما آنها مشتريان ويا كاركنان خود را فريب نمي دهند ويا با قصد و به عمد قوانين را نقص نمي كنند.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ] [ ۱۰:۵۵:۲۳ ] [ الهام جوادپور ] [ نظرات (0) ]

بطور كلي خريداران به سه گروه تقسيم مي شوند:

1-      واقع بينان

2-     منفي بافان

3-     كمال طلبها

هركدام ازين سه گروه به خاطر ديدگاههاي متفاوتشان، از يك مذاكره برداشتهاي گوناگوني دارند.

واقع بينان، چنان كه از نامشان مشهود است به جنبه واقعي پيشنهاد توجه دارند و نكات مثبت و منفي را باهم مي سنجند. ازي اينرو براي برانگيختن ايشان كافي است كه تنها به حقايق تكيه كنيد.

منفي بافان، فروشندگان را كلاش و كلاهبردار مي شمرند. آنها جنبه هاي منفي پيشنهاد و يا مذاكره را كانون توجه قرار مي دهند، ازاين رو براي متقاعد كردن ايشان بايد با تاكيد جدي به مزاياي كالا، به تصفيه و پالايش ذهنشان بپردازيد.

كمال طلبها، كساني اند كه تنها به جنبه هاي مثبت هرچيزي توجه دارند. ازينرو به سرعت در جهت اتخاذ يك تصميم مساعد برانگيخته مي شوند.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ ] [ ۱۱:۱۵:۲۳ ] [ الهام جوادپور ] [ نظرات (0) ]

5 تفاوت برنده و بازنده

1- برنده اگر اشتباه كند مي پذيرد كه اشتباه كرده است.

           بازنده مي گويد، تقصير من نبود.

2- برنده موفقيت خود را حاصل خوش اقبالي مي داند ، حتي اگر به بخت و اقبال مربوط نباشد.

            بازنده، شكست خود را بداقبالي نسبت مي دهد، حتي اگر اقبال بد، نقشي نداشته باشد.

3- برنده از بازنده سخت كوش تر است، با وجود اين وقت بيشتري براي تفريح و سرگرمي دارد.

             بازنده هميشه گرفتار است، گرفتار وخامتي كه براي خود پديد آورده است.

4- برنده از ميان مشكلات به نرمي مي گذرد.

              بازنده به دور مشكلات مي گردد.

5- برنده با رفع اشتباهات، تاسف خود را نشان مي دهد.

             بازنده نيز تاسف ميخورد، اما بار دگر اشتباه مي كند.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ ] [ ۰۹:۴۴:۰۴ ] [ الهام جوادپور ] [ نظرات (0) ]

7- فقط روي فروش فكر كنيم

فقط 10% از مشتري هايمان مي توانند90% سود مارا تامين كنند و 90% مشتري 10% سود را تامين مي كنند و شايد اين 90% مشكلات زيادي براي ما بوجود آورند پس بهتر است 10% مشتريانمان را پيدا كنيم و سعي كنيم بيشترين و بهترين خدمات را به آنها بدهيم آنها هستند كه مارا به ديگران معرفي مي كنند و باعث افزايش سود ما مي شوند.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ ] [ ۱۲:۱۹:۴۶ ] [ الهام جوادپور ] [ نظرات (0) ]

6- عمده فروش باشيم

مهمترين استراتژي فروش اين است كه به دنبال آدمهايي باشيم كه شبكه بزرگ فروش دارند و مي توانيم از طريق آنها محصولاتمان را به ديگران عرضه كنيم افراد اثرگذار را پيدا كنيم تا بتوانيم از طريق آنها عمده بفروشيم.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ ] [ ۱۰:۴۲:۲۸ ] [ الهام جوادپور ] [ نظرات (0) ]

5- يك پل پيدا كنيم

حتماً كساني  هستند كه پيشنهاد مي كنند از بازاريابي تلفني استفاده كنيم با مشتريان تماس بگيريم و محصول خود را معرفي كنيم. اما هيچ كس تمايل ندارد يك نفر با آنها تماس گرفته و محصولي را معرفي نمايد كه ممكن است هيچ نيازي به آن نداشته باشد.

من يادم هست مدتي يك شركت ساعت 3 بعدازظهر با منزل مادرم تما سم مي گرفت و در مورد كالايي صحبت ميكرد كه مادرم اصلا نميشناخت، حتي مورد استفاده مادرم هم نبود.

اصلا درست نيست وقت كسي را اينطوري تلف كنيم بهتراست يك پل پيدا كنيم افرادي را پيدا كنيم كه مارا مي شناسند و مي توانند ما را به ديگران معرفي كنند اگر بدون هيچ مقدمه اي به ديگران تماس بگيريم و بخواهيم محصول خودرا معرفي كنيم به نظر آنها ما ادمهاي تازه كاري مي آييم پس پل بزنيم.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ ] [ ۰۷:۴۰:۵۱ ] [ الهام جوادپور ] [ نظرات (0) ]

4- مهمترين خواسته مشتريان را بشناسيم

يكي از دوستانم در يك مشاور املاك كار ميكرد او تقريباً هرروز يك قرارداد فروش داشت و ديگر همكاران حتي ماهي يك فروش نداتشند يك روز از او پرسيدم چطور فروش شما اينقدر با بقيه تفاوت دارد گفت من همان چيزي را مي فروشم كه مشتري مي خواهد. مثلا مشتري ماشين گران قيمتي دارد و مي خواهد از امنيت ماشين خود اطمينان داشته باشد يا مشتري ديگر وسايل زيادي دارد و نياز دارد آپارتمانش كمدهاي زيادي داشته باشد.

مهمترين خواسته مشتري را بشناسيم و آنچه را كه نياز دارد به او بدهيم. همه ما از اهميت سوال پرسيدن و گوش دادن آگاه هستيم مهم است سوالهاي هدف دار بپرسيم و به خواسته مشتري پي ببريم و انگاه بر اساس نياز مشتري كالا را به او تحويل بدهيم.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ] [ ۰۹:۵۵:۵۵ ] [ الهام جوادپور ] [ نظرات (0) ]

3- آنچه ما فكر مي كنيم با نياز مشتري تفاوت دارد" به حرف مشتري گوش دهيم"

چندي  پيش با مديرفروشي صحبت مي كردم كه مي گفت ميخواهم شعار فروشم حرف دلم باشد. به او گفتم اشتباه مي كنيد تا حالا شده ديگران به چيزي اهميت دهند كه اصلا براي شما مهم نيست خيلي دردناك است فقط از ديد خودتان به قضيه نگاه كنيد. فروش پيدا كردن يك خلاء نيست بهتر است پيش فرض نداشته باشيم و به جاي مشتري تصميم نگيريم. با مشتري صحبت كنيم و بگذاريم نياز مشتري از زبان مشتريان شنيده شود.پس گوش كنيم وكمتر حرف بزنيم و ببينيم چطور مي شود به نياز مشتري پي برد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ ] [ ۰۱:۰۲:۳۰ ] [ الهام جوادپور ] [ نظرات (0) ]

- با مشتري خود صميمي باشيم.

وقتي تعريف خود را از فروش تغير دهيم متوجه  مي شويم كه فروش كمك به ديگران است . زمان آن رسيده كه روش خود را تغيير دهيم، حالا كه مشتريان خود را به ديد طعمه نگاه نمي كنيم بهتر است با آنها دوست شويم و قلب آنها را تصاحب كنيم بهتر است از نقطه نظر مشتري به فروش نگاه كنيم و با او همراه شويم.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ ] [ ۰۹:۲۱:۳۶ ] [ الهام جوادپور ] [ نظرات (0) ]

7 استراتژي مهم در فروش از نگاه يك  كارشناس حرفه اي

1-مشتري را از دست ندهيم

بعد از اينكه كار خود رادر مشاور املاك شروع كردم  هميشه از افرادي كه تجربه زيادتري داشتند صحبت مي كردم يكي از انها فردي بود كه تاثير خيلي زيادي در من گذشت اين فرد در پيدا كردن مشتري , متقاعد كردن و قرارداد بستن مهارت زيادتري داشت. يكروز كه با اين شخص نهار ميخوردم از كارم گله كردم و گفتم نمي دانم چرا كارها خيلي خوب پيش نمي رود ، او گفت بهتر است  ليست مشتري را ببينم، من ليست مشتري ها را به او نشان دادم. يك ليست از نام و تلفن و آدرس كه بالاي ليست نوشته بود

"ليست هدف". آينده كاري من به اين فايل بستگي داشت ، ليست را نگاه كرد و گفت اگر من چنين ليستي داشتم و تو اسم خودت را در ليست مي ديدي چه حسي پيدا مي كردي. هيچكس دوست ندارد هدف بعدي تو باشد. وقتي اينطور فكر ميكنيم كه مردم هدف بعدي ما هستند و ما بايد آنها را نشانه بگيريم، رفتار ما  نيز اين چنين خواهد بود. او ليست را از من گرفت و بالاي آن نوشت : خانواده هايي كه من ميخواهم به انها كمك كنم. او گفت با اين تعبير، طرز فكر خودت هم تغيير خواهد كرد.

از آن به بعد، قبل ازينكه تلفن را بردارم راجع به خانواده هايي كه مي خواستم به آنها زنگ بزنم فكر مي كردم و به اين فكر ميكردم كه چه كاري مي توانم براي آنها انجام دهم آيا تعداد بچه هاي آنها زياد است و خانه بزرگتري لازم دارند يا مي خواهند خانه را به مركز شهر يا دبستان نزديكتر باشد. از همه اينها گذشته من ديگر از كارم هم لذت مي بردم چون ميدانستم كه علاوه بر كار، به مردم نيز خدمت مي كنم. دوستم متوجه شده بود كه مردم به رفتار شخص پاسخ مي دهند به جاي فكر به فروش به اين فكر كنيم كه با ارائه محصول چطور مي توانيم به مردم كمك كنيم.

ادامه دارد...


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ ] [ ۰۹:۰۸:۳۷ ] [ الهام جوادپور ] [ نظرات (0) ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ]
.: Weblog Themes By tibablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
لينكي ثبت نشده است
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 32
دیروز : 8
افراد آنلاین : 1
همه : 9995
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب
طراحی حرفه ای سایت  / ایمیل مارکتینگ شاپ / افزایش فالوور اینستاگرام / ساخت وبلاگ