مشاوره كسب و كار
مشاوره كسب و كار

مشخصه هاي بازاريابي چريكي

 

1-بازاريابي چريكي بر اساس روان انسانها و آنگونه كه انسانها مي انديشند و قضاوت مي كنند بنا نهاده شده است.

   2- كساني كه از روش بازاريابي چريكي استفاده مي كند چريك نامگذاري مي شود.

3-چريكها بايستي قبل از ورود به بازار محصولات و يا خدمات متمايز ارائه دهند.

   4- در بازاريابي چريكي تاكيد بر سودآوري است و نه افزايش فروش

 5-   چريك به جاي صرف پول زياد، انرژي بيشتري صرف مي كند.

6-چريكيها علاوه بر خلق يك مزيت رقابتي خاص در محصول و يا خدمتشان از راههاي بسيار خلاقانه در تبليغات و رساندن پيام خود به مخاطبشان استفاده مي كنند.

7. يك روش خوب براي اندازه گيري در بازاريابي چريكي سنجش تعداد رابطه اي است كه چريك در مدت زمان مشخص ايجاد كرده است. درواقع چريكها به 3 مورد ايجاد روابط جديد، افزايش تعداد

معاملات با افراد فعلي، افزايش حجم معاملات با افراد فعلي تاكيد مي كنند.

8. بازاريابي چريكي نيروي خود را صرف بازار هدف و مخاطبين مي كند، نه بازار انبوه و هدف قراردادن جامعه اي بزرگ

9. چريكيها با دقت و نگاه عميق به بازار، فرصت ها و تهديد بازار خود را شناسايي مي كنند.

10. چريكيها در مورد رسانه هاي متعارف و غير نتعارف مطالعه گسترده مي كند.

11. تكنولوژي , ابزاراهرم اصلي بازاريابي چريكي است.

12. در بازارايابي چريكي به جاي رقابت، تلاش براي همكاري با ديگر كسب و كارها است.

13. پيام هاي بازاريابي به گروه هاي كوچكي ارسال مي شود نه پيام هاي انبوه به بخش بزرگي از جامعه.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ ] [ ۰۹:۲۸:۵۳ ] [ الهام جوادپور ] [ نظرات (0) ]

كليد موفقيت بازاريابي چريكي، هنر توجه كردن است و بايد بطور دائمي در جريان همه نوع اطلاعات از جمله روزنامه مجلات، راديو، تلويزيون، رقبا و ... قرار گرفت.

بازاريابي چريكي كه از آن بعنوان بازاريابي بدون هزينه نام برده مي شودنوعي از برنامه هاي بازاريابي است كه در آن سعي مي شود ترويجاني بر پايه خلاقيت و برخلاف عرف متداول انجام شود

كه د اراي حداكثر بازده ممكن اين بازاريابي همانگومه از نام آن پيداست مانند چريكيها كه از حركات نامتعارف و نامنظمي چون كمين، خرابكاري حملات و حركات تعجب آميز استفاده مي كنند از

حركات مشابه در صنعت بازاريابي استفاده مي كنند. و با ترويجات و حركات خود مخاطبان را متعجب و به خود جذب مي نمايد. در واقع اين نوع بازاريابي با هزينه اي كه براي ترويج و تبليغ مي كند

حداكثر توجه و احساسات مشتري را در مقايسه با بازاريابي سنتي برمي انگيزد و باعث مي شود تا تبليغات عميقاً به ياد مشتري بماند.

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ ] [ ۰۱:۱۱:۵۸ ] [ الهام جوادپور ] [ نظرات (0) ]

بازار يابي چريكي

علم بازاريابي از علوم پايه دنياي تجارت محسوب مي شود.جهت رونق و حفظ يك كسب وكار نيازي به انواع استراتژي ها و برنامه ريزي هاي بازاريابي است.بازاريابي در واقع احترام به خلق عقايد مشتريان نسبت به يك محصول و سپس حفظ اين عقايد در ذهن آنان است و آنچه كه موجب ظهور علوم جديد در دنياي تجارت مي شود تعريف روشهايي است كه بتواند نقصان هاي موجود در يك روش را مرتفع كند.

اگر مردم مارا نشناسند و در مورد محصولات با خدمات ما آگاهي و شناخت نداشته باشند تا در به خريد از ما نخواسته بود.

علت عمده اي كه باعث مي شود و بسياري از شركت ها در تصوير سازي و جذب مشتري با ناكامي روبرو شد نه آن است كه مديران آنها نمي دانند بازاريابي از كجا شروع كنند يا اينكه نمي دانند چگونه بسياري از كاركردهاي يك بازاريابي موثر را بخوبي انجام دهد.آنچه در فرآيند برندسازي بيش از فنون و روش ها منشا اثر دارد برخورداري از يك نظام منسجم و راهبردي است، براي داشتن برند قوي، موفق و پول ساز بايد خود و يكايك كاركنان را به بينش بازاريابي مجهز نمايند. يكي از پاسخ ها به چالش هاي امروز بازاريابي و فروش در گرو بازگشت به نگرش بازاريابي چريكي و استفاده از اصول راهكار هاي اين شيوه است. مفهوم چريكي كه از روش هاي كلاسيك جنگي گرفته، در بازاريابي به عنوان نوعي روش برقراري ارتباط نامتقارن استفاده مي شود.

اين راهكار براي كسب و كارهاي بزرگ مي تواند كارايي داشته باشد اما در اصل اين نوع استراتژي بيشتر براي كسب و كارهاي كوچكتر استفاده مي شود كه به دليل بودجه كم نمي توانند با بزرگان صنعت خود رقابت كنند. بازاريابي چريكي روشي نامنظم و غير معمول در انجام فعاليتهاي ترفيعي بر مبناي يك بودجه بسيار كم است. چنين پيشرفت هايي به گونه اي طراحي مي شوند كه مخاطب هدف، حتي از وجود آن بي اطلاع است.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ ] [ ۰۹:۲۵:۴۴ ] [ الهام جوادپور ] [ نظرات (0) ]

چند ترفند عالي براي اينكه بتوانيم زبان بدن ديگران را بخوانيم

زبان بدن، آنچه در ذهن ديگران مي‌گذرد را افشا مي‌كند، به شرط آنكه بدانيد دنبال چه چيزي بگرديد. چه كسي هست كه حداقل چند باري نخواسته باشد فكر ديگران را بخواند؟

قول مي‌دهم شما هم پيش از اين بيشتر از آنچه فكرش را مي‌كنيد از اشارات زبان بدن (Body Language) استفاده كرده‌ايد. پژوهشي در دانشگاه UCLA نشان داده است كه تنها ۷ درصد از ارتباط‌هاي انساني بر پايه‌ي واژه‌ها شكل مي‌گيرند، ۳۸ درصد را تُن صدا و ۵۵ درصدِ بقيه را زبان بدن تشكيل مي‌دهند. اگر ياد بگيريد چگونه اين ۵۵ درصد را بفهميد و تفسير كنيد، مي‌توانيد در مواجهه با ديگران يك سر و گردن بالاتر ظاهر شويد.
وقتي حسابي كار مي‌كنيد و هر آنچه از دست‌تان برمي‌آيد براي دست‌يابي به هدف انجام مي‌دهيد، از هر چيزي كه بتواند به شما برتري بدهد و راهتان را به سمت موفقيت هموار كند، استقبال مي‌كنيد. در اين مقاله با چند ترفند عالي آشنا مي‌شويم تا بتوانيم زبان بدن ديگران را بخوانيم.


موسسه‌ي TalentSmart بيش از يك ميليون نفر را مورد بررسي قرار داده و به اين نتيجه رسيده كه افرادي كه بهترين عملكردها را دارند (دقيقا ۹۰ درصد از بهترين‌ها) همان‌هايي هستند كه هوش هيجاني (EQ) بالايي دارند. اين افراد از قدرت اشارات غيركلامي در ارتباط‌هاي انساني آگاهند و به همين خاطر، زبان بدن را زير نظر دارند.
دفعه‌ي بعدي كه جلسه‌اي داريد، قراري داريد و يا حتي در جمع خانواده هستيد، به اين نشانه‌ها دقت كنيد:

روي هم انداختن دست‌ها و پاها نشانه‌ي مقاومت است

لبخند واقعي كنار چشم‌ها چين و چروك مي‌اندازد

تقليد زبان بدن نشانه‌ي خوبي است

نحوه‌ي ايستادن، حقيقت را بيان مي‌كند

چشم‌هايي كه دروغ مي‌گويند

بالا بردن ابروها نشانه‌ي ناراحتي است

تكان دادنِ اغراق‌آميزِ سر نشانه‌ي اضطراب است

به هم فشردن فك نشانه‌ي استرس است

 

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ] [ ۰۱:۱۹:۲۳ ] [ الهام جوادپور ] [ نظرات (0) ]

 

 حسابداري صنعتي(بهاي تمام شده )

آن بخش از حسابداري است كه به تشخيص، ثبت، تجزيه و تحليل و گزارش بهاي تمام شده محصولات يا فعاليتهاي معين مي پردازد. به حسابداري صنعتي، حسابداري بهاي تمام شده نيز مي گويند. حسابداري صنعتي يك ابزار بسيار مهم در اختيار مديريت مي باشد تا مديران را در برنامه ريزي، كنترل و نظارت و بررسي نتايج فعاليت ها ياري نمايد.

مديريت با استفاده از حسابداري صنعتي، بهاي تمام شده توليدات را محاسبه نموده و كنترل خود را بر روي هزينه هاي مواد، دستمزد و سايذ هزينه هاي توليد اعمال مي كند. مديران در صورتي كه گزارش هاي دقيق و صحيحي از عوامل هزينه نداشته باشند، در تصميم گيري خود در جهت افزايش توليد يا ساير تصميم گيري ها با مشكل مواجه خواهند شد. حسابداري مالي در موسسات وظيفه تهيه گزارش وضعيت مالي و جريان هاي ورودي و خروجي وجه نقد را برعهده داشته و بيان مي كند كه در طول دوره مالي چه نتايجي حاصل شده است. اما حسابداري صنعتي در كنار حسابداري مالي گزارش هايي از حزئيات توليد و مراكز ايجاد هزينه ارائه مي دهد. به صورت دقيق تر حسابداري صنعتي مقدار مصرف مواد، ميزان توليد، ساعات كار انجام شده و هزينه هاي ساير عوامل توليد را در اختيار مدييت قرار مي دهد تا بر اساس اين اطلاعات و گزارش ها مديريت بتواند تصميم گيري، كنترل وبرنامه ريزي نمايد.

بطور كلي ، حسابداري صنعتي داراي سه وظيفه و كاركرد مهم زير مي باشد:

  • اندازه گيري و محاسبه بهاي تمام شده توليدات و يا به مفهوم ديگر هزينه يابي
  • فراهم كردن اطلاعات لازم براي ارزيابي عملكرد
  • فراهم كردن اطلاعات لازم براي برنامه ريزي، كنترل و تصميم گيري

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ] [ ۰۹:۰۵:۰۸ ] [ الهام جوادپور ] [ نظرات (0) ]

سيستم هاي اندازه گيري موجودي كالا

ب) سيستم دائمي موجودي كالا:

در اين سيستم واحد تجاري در هر لحظه اطلاعات مربوط به هريك از اقلام كالا را در اختيار دارد. در حقيقت بدون نياز به شمارش فيزيكي موجودي كالاي پايان دوره به راحتي مي توان بهاي تمام شده آن را در هر لحظه مناسب نمود. هرچند كه در سيستم دائمي نيازي به شمارش موجودي كالاي پايان دوره نيست، با اين وجود به منظور اطمينان از اين كه مانده موجودي ها در انبار حداقل يك مرتبه در سال انجام مي شود. در اين سيستم، كليه مبادلات مربوط به خريد در سيستم دائمي كالاهاي خريداري شده در بدهكار موجودي كالا ثبت مي گردد و در زمان فروش نيز معادل بهاي تمام شده حساب موجودي كالا بستانكار مي شود. مهمترين مزيت هاي سيسام دائمي نسبت به سيستم ادواري بصورت زير است :

1-  در سيستم دائمي مي تو ان اطلاعات مربوط به بهاي تمام شده و سود را براي هر فروش بصورت مجزا تعيين نمود. بنابراين اين سيستم اطلاعات بيشتري را در اختيار مديريت قرار ميدهد.

2-  در سيستم دائمي در هر تاريخي مي توان بدون نياز شمارش موجودي ها، اطلاعات بهاي تمام شده و صورت سود و زيان را ارائه نمود. بنابراين در اين سيستم در كوتاهترين زمان ميتوان صورت سود و زيان را تهيه نمود.

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ ] [ ۱۱:۳۵:۲۷ ] [ الهام جوادپور ] [ نظرات (0) ]

سيستم هاي اندازه گيري موجودي كالا

در محاسبه بهاي كالاي فروش رفته  و موجودي كالاي دوره و نيز در انجام ثبت هاي مربوط به خريد و فروش كالا در شركت هاي بازرگاني ممكن است از سيستم هاي ادواري موجودي كالا يا سيستم دائمي موجودي كالا استفاده شود كه در زير به توضيح اين دو سيستم پرداخته مي شود.

الف) سيستم ادواري موجودي كالا :

در اين سيستم، تعداد كالاهاي موجود در پايان هر دوره مالي بايد از طريق شمارش فيزيكي موجودي هاي باقيمانده در انبار تعيين شود. به عبارت ديگر از آنجايي كه در اين سيستم از دفاتر حسابداري نمي توان اطلاعات مربوط به كالاهاي فروش رفته يا مصرف شده را تعيين نمود، بنابراين شمارش موجودي كالاي پايان دوره الزامي بوده و بهاي تمام شده كالاي فروش رفته با توجه به موجودي كالاي پايان دوره تعيين ميگردد و بيشتر در شركت هايي مناسب است كه تنوع اقلام زياد بوده و بهاي تمام شده آنها كم مي باشد.

در سيستم ادواري، بهاي كالاي فروش رفته و سود و زيان بصورت دوره اي(سالانه-شش ماهه و غيره) و پس از شمارش فيزيكي موجودي كالا محاسبه مي شود. همچنين در اين سيستم نمي توان اطلاعات مربوط به بهاي تمام شده و سود را براي هر فروش بصورت مجزا تعيين نمود، بلكه سود و زيان و بهاي كالاي فروش رفته به شكل كلي در پايان دوره هاي گزارشگري محاسبه مي گردد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ ] [ ۰۱:۲۷:۱۰ ] [ الهام جوادپور ] [ نظرات (0) ]

ارزيابي راهكارهاي مختلف و تصميم گيري در خصوص اتخاذ يك روش

براي توليد يك محصول در شركت هاي توليدي ممكن است روش هاي متفاوتي همراه با هزينه هاي متفاوتي وجود داشته باشد. برخي از اين روش ها هزينه ثابت كمي دارند، ولي به علت داشتن دستمزد بالا و سرعت توليد پايين به ازاي هرواحد هزينه معتبر زيادي دارند. اما در روش هاي با تكنولوژي بالاتر، به دنبال كاهش نيروي كار و صرفه جويي در ميزان استفاده از مواد، از ميزان هزينه هاي متغير كاسته شده ولي سهم هزينه هاي ثابت در توليد محصول زياد مي شود. مديريت يك واحد توليدي به دنبال اين است كه براي توليد محصول، روشي را انتخاب نمايد كه كمترين هزينه وبيشترين سود را عايد شركت كند. البته ميزان تقاضا نيز بر تصميم گيري موثر است و انتخاب يك روش مطلوب به سطح فعاليت نيز بستگي دارد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ ] [ ۰۸:۵۷:۰۲ ] [ الهام جوادپور ] [ نظرات (0) ]

10 اصل اساسي استراتژي

 در 50 سال گذشته بسياري از سيستم هاي نوين استراتژي به كسب و كار معرفي شده اند در طول زمان متفكران بزرگ استراتژيستهاي واستراتژيستهاي از بسياري از كشورها تعداد بي شماري اصول استراتژي را معرفي كرده كه منجر به موفقيت شده و تلاش براي اتخاذ يك  نسخه واحد از آنها نميتواند براي همه شركتها با هر شرايطي مناسب باشد.

از راه تحليل عميق و مقايسه ميان استراتژيست در طول زمانها 10اصل اساسي استراتژي را تعيين مي كند كه شامل:

  1. كاملا به يك هدف معين و روشن فكر كنيم و به آن متعهد باشيم
  2. ابتكار عمل را در دست بگيريم. و آن را حفظ كنيم
  3. براي تجمع وتمركز منابع خود صرفه جويي كنيم
  4. از موقعيت يابي استراتژيك استفاده ببريم
  5. كارهاي غير منتظره انجام دهيم
  6. همه چيز را ساده بگيريم
  7. همزمان راه حل ها و جايگزين هاي چند گانه فراهم كنيم
  8. براي دستيابي به هدف از مسيرهاي غير مستقيم استفاده كينم
  9. زمان بندي و ترتيب گذاري ر اعمال كنيم
  10. از موفقيت خود بهره برداري كنيد.

از مطالعه هاي كه انجام داده شد مشخص شده است كه منابع بيش از اندازه يا حتي منابع برتر داشتن الزامي براي موفق شدن نيست همچنين پيتر دراكر پيوسته هشدار مي دهد كه اگر شركتي به  اتخاذ استراتژي هايي كه در گشته باعث موفقيتش شده ادامه دهد در نهايت با شكست روبه رو خواهدشد زيراكه محيط , تكنولوژي , سياست , اقتصاد و ..  ثابت نيستد و مداوم تغيير مي كنند.

همچنين اصول استراتژ ي ها هيچ نوع دروغ گويي , تقلب يا نادرستي را شامل نمي شود  ممكن است گاهي استراتژيستها ي موفق به بلوف زدن يا گمراه كردن حريف در مود نيات خود فريبكاري كنند اما آنها مشتريان ويا كاركنان خود را فريب نمي دهند ويا با قصد و به عمد قوانين را نقص نمي كنند.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ] [ ۱۰:۵۵:۲۳ ] [ الهام جوادپور ] [ نظرات (0) ]

بطور كلي خريداران به سه گروه تقسيم مي شوند:

1-      واقع بينان

2-     منفي بافان

3-     كمال طلبها

هركدام ازين سه گروه به خاطر ديدگاههاي متفاوتشان، از يك مذاكره برداشتهاي گوناگوني دارند.

واقع بينان، چنان كه از نامشان مشهود است به جنبه واقعي پيشنهاد توجه دارند و نكات مثبت و منفي را باهم مي سنجند. ازي اينرو براي برانگيختن ايشان كافي است كه تنها به حقايق تكيه كنيد.

منفي بافان، فروشندگان را كلاش و كلاهبردار مي شمرند. آنها جنبه هاي منفي پيشنهاد و يا مذاكره را كانون توجه قرار مي دهند، ازاين رو براي متقاعد كردن ايشان بايد با تاكيد جدي به مزاياي كالا، به تصفيه و پالايش ذهنشان بپردازيد.

كمال طلبها، كساني اند كه تنها به جنبه هاي مثبت هرچيزي توجه دارند. ازينرو به سرعت در جهت اتخاذ يك تصميم مساعد برانگيخته مي شوند.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ ] [ ۱۱:۱۵:۲۳ ] [ الهام جوادپور ] [ نظرات (0) ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ]
.: Weblog Themes By tibablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
لينكي ثبت نشده است
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 31
دیروز : 13
افراد آنلاین : 1
همه : 7824
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب
طراحی حرفه ای سایت  / ایمیل مارکتینگ شاپ / افزایش فالوور اینستاگرام / ساخت وبلاگ