مشاوره كسب و كار
مشاوره كسب و كار

 

ما معتقديم كه استخدام يكي از وظايف مهم مدير است و همواره اين مهم است كه استخدام يك فرد شايسته، هنر يك مدير خوب است.

بااين‌حال، استخدام مناسب در حرف بسيار ساده است. فرض كه فرد مناسب (سوپراستار) خود را پيداكرده باشيد، اين فرد يك عقاب است. موفقيت‌هاي آتي او در سازمان، بهترين پاداش براي شما خواهد بود.

اين يك واقعيت بين المللي است كه تلاش بسيار زيادي نياز است تا در بين تعداد زيادي از بوقلمون‌ها يك عقاب بيابيم.

بوقلمون شبيه عقاب است ( داراي پر، منقار و بال ) اما شباهت‌ها به همين‌جا ختم مي‌گردد.

 بوقلمون، عقاب نيست. اول‌ازهمه، بوقلمون قادر به پرواز نيست و نياز به حمايت و تغذيه شدن به‌وسيله ديگري نياز دارد .يادمان باشد كه بوقلمون، غذاي اصلي روز شكرگذاري در آمريكاست.

عقاب دشمن طبيعي ندارد (حيواني كه عقاب را جز رژيم اصلي غذاي خود بداند) و غذاي خود را تهيه و از خود مراقبت مي‌نمايد. حضور عقاب براي كسي، فاجعه نيست.

عقاب نه تنها پرواز مي‌كند، بلكه اوج مي‌گيرد.

عقاب‌ها برنده هستند.

 پس هدف هر مدير بزرگ، پيدا كردن هرچه بيشتر اين عقاب‌ها براي سازمانش است. تشكيل تيم مديريت با بيشترين تعداد عقاب هدف والا و غايي مديرعامل( هيئت‌مديره) خواهد بود.

وقتي‌كه تيم مديريت پر از عقاب باشد، مديريت اين تيم بسيار ساده خواهد بود. 

اما داستان از جايي آغاز مي‌گردد كه تيمي پر از بوقلمون داشته باشيد.

زيرا هيچ روش مديريتي نوشته‌شده و نوشته‌نشده‌اي، شما را از ريسك‌هاي پيرامون مديريت اين تيم و استعدادهاي درخشان اين تعداد بوقلمون دور نمي‌كند. شما در مورد جذب نيرو، به‌عنوان يك مدير شكست‌خورده محسوب مي‌شويد.

در مديريت هيچ اشتباهي بزرگ‌تر از استخدام افراد اشتباه نيست (بوقلمون‌ها).

مديريت عالي با مواجه با عدم كارايي برخي مديران سازمانش،  مجبور به تعديل برخي از آنان خواهد بود، افرادي كه درزمينهٔ كارايي نامناسبشان در سازمان مقصر نيستند، زيرا از ابتدا جذب و انتخاب اين افراد با اشتباه مديريت همراه بوده است ( مدير، بوقلمون استخدام نموده است).

هنگامي‌كه در جلسه مصاحبه براي استخدام يك مدير براي سازمانم حاضر ميشوم، تمام تلاشم بر پيدا نمودن يك عقاب است، كسي كه در كار، از حرف تا عملش يكي باشد.
قسمت بامزه در زمان مصاحبه استخدام روبرو شدن با افرادي است كه ظاهراً براي پست مد نظرمان، خوب و مناسب هستند و پيام ضمني آنان به ما، اين‌گونه است : "من را استخدام كن و مطمئن باش كه بيشترين فروش را خواهم داشت" يا " من را استخدام كن، من تمام مشكلاتت را حل مي‌كنم".

اگر بوقلمون‌ها واقعيت را بيان نمايند، انتخاب ما ساده خواهد بود: " من را انتخاب كن، تا كلاهت را بردارم" يا "من را انتخاب كن، تا در محل كار بخوابم".

زيرا افراد مشاركت‌كننده در جلسه مصاحبه، داراي رزومه و بيان مشابه هستند، پس بايد كندوكاو دقيق‌تر و عميق‌تري در اين حوزه داشت.

كليد پيدا نمودن عقاب در جواب برخي "چرايي" هاست:

  • چه چيزي در او ايجاد انگيزه مي‌نمايد ؟
  • چرا اينجاست ؟
  • حس او در زمان گم نمودن اهدافش چيست ؟

افرادي كه داراي جواب درستي براي اين"چرايي" باشند، همان عقاب‌هاي مدنظر ما هستند كه موجب اتفاق خوب در سازمان است.

افرادي كه داراي جواب درستي براي اين"چرايي" نباشند، همان بوقلمون‌هايي هستند كه تنها نظاره‌گر اتفاقات سازمان هستند.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۱ آذر ۱۳۹۵ ] [ ۱۰:۵۷:۱۷ ] [ الهام جوادپور ] [ نظرات (0) ]

مشاوره در بازاريابي.فروش.مالي.كسب و كار.استراتژي


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۰ آذر ۱۳۹۵ ] [ ۰۱:۲۷:۲۸ ] [ الهام جوادپور ] [ نظرات (0) ]

مشاوره در بازاريابي.فروش.مالي.كسب و كار.استراتژي


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۸ آذر ۱۳۹۵ ] [ ۰۹:۰۲:۲۵ ] [ الهام جوادپور ] [ نظرات (0) ]

مشاوره در بازاريابي.فروش.مالي.كسب و كار.استراتژي

مشاوره در بازاريابي.فروش.مالي.كسب و كار.استراتژي


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۷ آذر ۱۳۹۵ ] [ ۱۱:۱۴:۴۲ ] [ الهام جوادپور ] [ نظرات (1) ]

مشاوره در بازاريابي.فروش.مالي.كسب وكار.استراتژي


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۶ آذر ۱۳۹۵ ] [ ۱۰:۰۹:۱۵ ] [ الهام جوادپور ] [ نظرات (1) ]

مشاوره در بازاريابي.فروش.مالي.كسب و كار.استراتژي


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۴ آذر ۱۳۹۵ ] [ ۱۰:۳۲:۰۳ ] [ الهام جوادپور ] [ نظرات (0) ]

 

4 دليل ريشه اي كه باعث شكست استراتژي مي شود :

  1. سازمانها با قابليت هاي مديريتي اداره مي شوند، حال آنكه پياده سازي استراتژي بيش از آنكه نيازمند مديريت باشد نيازمند راهبري است.
  2. علت اول باعث ايجاد شكافي بين لايه استراتژيك (راهبري) و لايه عملياتي(مديريتي) سازمان مي شود.
  3. اكثر مديران سازمان خود به خمير مايه تفكر استراتژيك، به سراغ برنامه ريزي استراتژيك را مشاوران طراحي و تدوين مي كنند و مديران و كاركنان نقشي در تدوين آن ندارند.

مشاوره در بازاريابي.فروش.مالي.كسب و كار.استراتژي


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۷ آذر ۱۳۹۵ ] [ ۱۰:۳۶:۵۶ ] [ الهام جوادپور ] [ نظرات (0) ]

با كاوش عميق در اصول استراتژي به اين نكته دست مي يابيم، هركاري كه انجام مي دهيم داشتن استراتژي امري مهم و حياتي است. نه تنها در كسب و كار بلكه در بازي ها، سياست و حتي در زندگي شخصي نيازمند استراتژي هستيم.

با داشتن استراتژي دريت مي توانيم با منابع بيشتر و بزرگتري، بر حريفان خود پيروز شويم.

8 گام اصلي كه در مديريت استراتژيك به آن عمل مي كنيم شامل :

1-      تعيين ماموريت، ارزش ها، چشم انداز

2-      تحليل فرصت ها و تهديد هاي خارجي

3-      تحليل نقاط قوت و ضعف داخلي.

4-      تحليل ماتريس swot  و تدوين استراتژي.

5-      ترجمه استراتژي به مجموعه ايي از شاخص هاي عملكردي و تعيين معيار هاي قابل اندازه گيري

6-      تعيين اهداف

7-      پياده سازي

8-      ارزيابي و كنترل استراتژي

مشاوره در بازاريابي.فروش.مالي.كسب و كار.استراتژي


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۶ آذر ۱۳۹۵ ] [ ۱۰:۰۳:۴۱ ] [ الهام جوادپور ] [ نظرات (0) ]

استراتژي:

يكي از سوالاتي كه هميشه ذهن مديران را در رابطه با برنامه ريزي استراتژي مشغول خواهد كرد اين است كه چگونه مي توان در جهاني كه هر لحظه درحال تغيير است، براي رسيدن به هدفي معين در آينده ايي مملو از مجهولات برنامه ريزي استراتژيك را پياده سازي كرد. چه بسا، بسياري از برنامه هاي استراتژيك هيچگاه پياده سازي نشده اند.

بايد به اين نكته مهم توجه كنيم كه علت اين امر ضعيف بودن استراتژي و ايده هاي نهفته آن نيست.

اين در حالي است كه بسياري از استراتژي هاي ارزشمند در مرحله پياده سازي با مشكل و شكست موجه مي شود.

در اصل چالش اساسي مديريت استراتژيك بيشتر از آنكه در مرحله تدوين بوده باشد، در اجراي استراتژي نهفته است.

اجراي استراتژي در واقع حكم تبديل حرف به عمل است.

اين امر به لحاظ گستردگي از پيچيده ترين و ارزشمند ترين قابليتهاي سازمان به شمار مي آيد. در صورت فقدان چنين مهارتي، فرآيند هاي متنوع و جذاب برنامه ريزي استراتژيك، در حد يك بازي فكري تنزل خواهند يافت. چرا كه استراتژي بدون پياده سازي قادر به تغيير وضع سازمان نخواهد بود.

مشاوره در بازاريابي.فروش.مالي.كسب و كار.استراتژي


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۴ آذر ۱۳۹۵ ] [ ۱۱:۲۸:۵۶ ] [ الهام جوادپور ] [ نظرات (0) ]

امروزه در دنياي بسيار پيچيده و متغير كسب و كار، سازمانهاي صنعتي به سرعت غير قابل تصوري در حال شكستن حصارهاي نا ممكن هستند. لحظه اي درنگ كافي است تا ازين قافله پر شتاب جا بمانيم.اما چه بايد كرد؟

يكي از راهها، استفاده از ابزارهاي علمي براي مديريت صحيح و عالمانه است.

يكي از ابزارهاي مهم علمي، تدوين برنامه ريزي استراتژيك است.

با ما همراه باشيد تا با برنامه ريزي استراتژيك آشنا شويد...

مشاوره در بازاريابي.فروش.مالي.كسب و كار.استراتژي

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۳ آذر ۱۳۹۵ ] [ ۱۲:۵۲:۲۵ ] [ الهام جوادپور ] [ نظرات (0) ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ]
.: Weblog Themes By tibablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
لينكي ثبت نشده است
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 16
دیروز : 12
افراد آنلاین : 1
همه : 2277
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب
فروشگاه دیجی فایل  / ایمیل مارکتینگ شاپ / افزایش فالوور اینستاگرام / ساخت وبلاگ