مشاوره كسب و كار
مشاوره كسب و كار

مهارت هاي مديريتي

متون مديريتي عمدتا پيرامون مهارت هايي گفتگو مي كنند كه يك مدير به آنها نيازمند است. اين مهارت ها، مهارت هاي مفهومي، فني و انساني است.

مفهومي – قادر به ديدن تصاوير بزرگي از وضعيت بودن، توانايي دست يابي به ايده، ايجاد ديدگاه و برنامه ريزي براي آينده.

فني – دارايي دانش منحصر به فرد بودن يا داشتن تجربه اي خاص

انساني – بتوان با ديگران چه به صورت فردي و چه به صورت گروهي خوب كار كرد.

باتوجه به متوني كه پيرامون مديريت نوشته شده اند، همه ي افراد به عنوان مدير به همه ي اين سه مهارت ها نياز دارند اما در سطوح و ميزان مختلف و با توجه به موقعيتي كه درسازمان دارند.  به عنوان مثالي مدير ارشد بيشتر به جنبه ي مفهومي مهارت ها نياز دارد در حالي كه مديري در سطح پايين تر احتمالا از مهارت هاي فني استفاده   مي كند. همه سطوح از مهارت هاي انساني استفاده خواهند كرد.

به همين دليل است كه كسي كه به عنوان مثال در ناظر خط توليد موفق است نمي تواند مدير سطح ميانه ي موفق يا مدير ارشد موفقي باشد. مهارت هاي مورد نياز، براي موقعيت هاي مختلف در مديريت، متفاوت است. يك سازمان خوب، اين مسئله را به خوبي شناسايي مي كند و موقعيت هاي آموزشي و توسعه يافتگي را فراهم مي كند، شايد برنامه هاي توسعه ي شغلي، يا برنامه هاي مديريت عملكرد و ارزيابي عملكرد. در اين چنين شرايطي، فرد در حركت خود، تحت حمايت سازمان قرارگرفته و از يك موقعيت مديريتي به موقعيت ديگر مديريتي انتقال مي يابد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۸ خرداد ۱۳۹۶ ] [ ۱۲:۵۱:۰۸ ] [ الهام جوادپور ] [ نظرات (0) ]

نقش هاي مديريتي

هنري منزبورگ يكي از مهمترين بخش هاي تحقيقاتي را پيرامون شغل مدير انجام داده است. او يكي از افراد داراي تحصيلات آكادميك، از كاناداست، همچنين محققي كه براي سالها مديريت را مورد بررسي قرار داده است. وي معتقد است مدير هرگز از عهده ي تمام مسئوليت هاي حقيقي اش بر نمي آيد.

او همان كسي است كه نقش هاي مختلفي كه يك مدير در سازمان بازي مي كند را دسته بندي كرد. چارت زير مقوله ها و نقش هاي منزبورگ را ذكر مي كند و همچنين مثالهايي كوتاه از نقش ها مي دهد.

وقتي نگاهي به نقش ها مي اندازيد، خواهيد ديد كه تسنيم در يك روز خود تقريبا در همه ي اين نقش ها عمل كرد. اگر ما به نقش هايي كه مدير ايفا مي كند به منزله ي يك كلاه نگاه كنيم كه فرد به سر مي كند و نشان دهنده ي نقش هاي مختلف است، خواهيم فهميد تسنيم كلاه هاي زيادي را تحت عنوان نقش هاي مختلف به سر كرده است.

مديران در سطوح مختلف مديريتي نقش هاي مختلفي را برعهده مي گيرند و بازي مي كنند.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۶ خرداد ۱۳۹۶ ] [ ۱۲:۰۱:۵۴ ] [ الهام جوادپور ] [ نظرات (0) ]

عملكردهاي مدير

مديران در 4 عملكرد اصلي جاي مي گيرند كه مباني اين متن را تشكيل مي دهد. اين عملكرد ها عبارت اند از: برنامه ريزي، سازمان دهي، پيش روي و كنترل.

برنامه ريزي -  مديران مي بايست براي رسيدن به آنچه مد نظرشان هست، برنامه ريزي كنند و اقدامات لازم براي دست يابي به آن اهداف را نيز توسعه دهند.

سازماندهي – مديران مي بايست تعداد افراد و وظايف لازم براي شغل خود تعيين كنند. همچنين مي بايست چگونگي جريان يافتن شغل خود را نيز تعيين كنند. عموما پيرامون اين مساله به صحبت خواهيم پرداخت كه چه نوع ساختاري براي انجام گرفتن اين كار ها به كار بسته مي شود. 

پيش برد – مديران مي بايست كارمندان خود را هدايت كرده، برآنها نظارت كنند، به آنها انگيزه بخشند، آنها را آموزش دهند، راهنمايي كنند، استخدام كنند و آنها را مورد ارزيابي قرار دهند. همه ي اين كار ها به روش هاي مختلفي مي تواند صورت بگيرد.

كنترل كردن – مديران مي بايست به اتفاقاتي كه در حوزه ي كاري آنها در حال روي دادن است، نظارت داشته باشند تا مطمئن شوند كه در مسير دست يابي به اهدافشان قرار دارند. اگر اين اهداف برآورده نشوند، سپس اقدامات اصلاحي مي تواند صورت گيرد. هرچه سريعتر اقدامات اصلاحي صورت بگيرد، سريعتر مي توان آن را انجام داد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۳ خرداد ۱۳۹۶ ] [ ۱۰:۰۵:۲۶ ] [ الهام جوادپور ] [ نظرات (0) ]

 

اصطلاح "مدير" مي تواند در ارتباط با سطوح مختلف مديريت به كار برده شود. اغلب اوقات، اصطلاح مدير براي توصيف شخصي كه به روي ديگران نظارت دارد، استفاده مي شود. برخي از مثالهاي شغل مدير عبارت اند از:

  • رهبر تيمي يا يك بخش
  • ناظر خط توليد
  • مدير سطح ميانه
  • معاون رئيس
  • رئيس
  • مقام ارشد
  • مدير عامل

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲ خرداد ۱۳۹۶ ] [ ۰۹:۱۶:۲۱ ] [ الهام جوادپور ] [ نظرات (0) ]

  شغل مدير         

توصيف و توضيح شغل مديريت كار آساني نيست، چرا كه علي رغم همه ي توصيفاتي كه تا كنون از اين شغل شده، باز هم همه ي آنها با يكديگر متفاوت اند. يكي از چالش هايي كه مديران با آن مواجه اند اين است كه درست مانند آنچه براي تسنيم رخ داد، آنها دائما در حال تغيير اند و اين شغل بخش هاي زيادي دارد. برنامه ريزي شما مي تواند تحت تاثير مداخله هاي گوناگوني قرار گيرد. همانگونه كه نمونه ي تسنيم از خود نشان داد، انجام گرفتن آنچه كه مي بايست انجام گيرد، كار مشكلي است. اگر مدير در حال كشمكش و دست و پنجه نرم كردن با بحران يا رخدادي پيش بيني نشده باشد، اينجاست كه به انجام رساندن وظايف حتي بيشتر از يك مشكل خاص مي شود.

توصيف شغل براي يك مدير، با توجه به صنعتي كه در آن در حال انجام وظيفه هستند، نوع فرهنگ سازماني كه آنها بخشي از آن مي باشند، و اينكه آيا سال اول يا دوم آنها در شركت است، تغيير مي كند.  همچنين توصيف مدير مي تواند متكي به شاخصه هاي ديگري نيز باشد همچون : چگونگي پاداش گرفتن مدير، شخصيت آنها، و اينكه آيا در سازماني انتفاعي كار مي كنند يا سازماني غير انتفاعي.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱ خرداد ۱۳۹۶ ] [ ۰۷:۴۱:۱۶ ] [ الهام جوادپور ] [ نظرات (0) ]

برنامه خود را بطور كامل برروي قطعه كاغذي بياوريم. به مجرد اين كه هر بخش از هدفمان به مرحله احرا رسيد، با علامت ضربدر، تحقق آن را برروي برنامه زمان بندي مشخص كنيم. در عين حال، قبل از اينكه دست به عمل بزنيم، بد نيست از كساني كه پيش از ما، اين مسير را پيموده و سرد و گرم ان را چشيده اند، مصلحت جويي كنيم. فراموش نكنيم كه ديگران مي توانند هادي و حامي ما در اجراي برنامه هايمان باشند. به عبارت ساده ما مي توانيم از :

مهارت ديگران

اشتباهات ديگران

سرمايه ديگران

امكانات ديگران

و روش هاي ديگر

در تحقق اهداف خود بهرمند شويم. به خصوص اگر از سرمايه، مهارت و امكانات لازم بي بهره باشيم، راهي به جز پيروي از رهنمودهاي فوق نداريم. به هر حال ما ناگزيريم كه در هر شرايطي بطور سنجيده و حساب شده خطر كنيم و تن به ماجرا بسپاريم. زيرا آنچه بايد بياموزيم در طول مسير خواهيم آموخت. البته به يكباره خود را ميان امواج سهمگين دريا نيفكنيم  بلكه از عمق كم شروع كرده و به تدريج كه مهارت برخورداري از اعتماد به نفس و احساس بي نيازي به كمك ديگران مي تواند يك راست به عمق آب يورش ببريم كه در اين صورت با يكي از عواقب زير روبرو خواهيم شد :

  1. اگر نتوانيم شنا كنيم غرق مي شويم. پس ضرورت دارد كه پيشاپيش اقداماتي را براي نجات خود پيش پيني كرده باشيم ، در حقيقيت اگر فردي بدون آشنايي به فن شنا و بدون وجود امكانات ايمني به شنا در عمق بپردازد  يك ابله تما عيار است.
  2. ممكن است به رغم عدم مهارت در فن شنا غرق نشويم  زيرا برطبق كانون ارشميدوس، يك جسم غوطه ور در مايع، به اندازه آب هم حجمش سبك مي شود. بنابراين اگر در ميان تلاطم امواج دريا خونسردي خود را حفظ كنيم، چه بسا با استفاده از اين اصل علمي جان سالم به در بريم. بعلاوه ضرورت صيانت نفس ممكن است به گونه اي ما را در نجات جانمان ياري كند.
  3. با توسل به مهارتي كه در فن شنا داريم ، با آسودگي خيال به هر سو كه مايليم شنا كنيم، در اين شرايط ايده آل، ما همه چيز را تخت كنترل خواهيم كرد . ارباب و سالار خود خواهيم بود و براي هميشه مي توانيم از كلوچه شيريني كه طبخ كرده ايم  تناول كنيم.

به هرحال به جاي كار امروز را به فردا افكندن، همين حالا وارد عمل شويم، آنگاه با ذهنيت مثبت آماده رويارويي با پيامدهاي غير منتظره شويم. هرگز از اشتباه نهراسيم، زيرا هر اشتباهي به ما چيزي خواهد آموخت .

بعلاوه اشتباه پيامد جانبي هر عمل تهور آميز و هر مبارزه طلبي جسورانه است. خطا كوچكترين تاثيري برذهن و احساس فرد خوش بين و بالنده ندارد. به عكس بدبيني و تفكر منفي آدمي را از هرگونه حركتي باز مي دارد.

 


 

 

 

 

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ] [ ۰۱:۰۴:۲۱ ] [ الهام جوادپور ] [ نظرات (0) ]

چه وقت بايد حركت كنيم و كي ميخواهيم به مقصد برسيم؟

همين حالا برنامه هاي آتي خود را تنظيم كنيم و جزء جزء آن را با ديدگاه عقل بسنجيم.

-         چگونه مي خواهيم اهداف خود را جامه عمل بپوشانيم؟(واقع بين باشيد)

-         امكانات مورد نياز ما چيست؟

-         چقدر به طول خواهد انجاميد؟

-         چه مقدار سرمايه نياز داريم؟

-         با چه مسايلي روبرو خواهيم شد؟

-         چگونه مي خواهيم اين مسايل را حل و فصل كنيم؟


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ ] [ ۱۲:۱۸:۰۳ ] [ الهام جوادپور ] [ نظرات (0) ]

چگونه مي توانيم به اهداف مان جامعه عمل بپوشانيم

ما يكي از مهمترين افراد كره خاك هستيم، اين تنها دنياي ماست. از اين رو بايد به خوبي از اهداف خود آگاه بوده و بدانيم كه چگونه مي توانيم در كوتاهترين مدت ممكن به مقصد برسيم. به هنگام بالا رفتن از نردبان ترقي و يا زماني كه به بالاترين پله آن صعود كرده ايم ديگران را در پيمودن اين مسير ياري كنيم، چرا كه مهمترين پيامد جانبي موفقيت، ياري كردن ديگران پس از فتح قله هاي پيروزي است. فراموش نكنيم كه تنها در موضع توانايي مي توان به ديگران ياري رساند. چنين كساني بي ترديد بهترين و دوست داشتني ترين مردمان روي زمين هستند.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ ] [ ۱۱:۵۴:۴۳ ] [ الهام جوادپور ] [ نظرات (0) ]

مشخصه هاي بازاريابي چريكي

 

1-بازاريابي چريكي بر اساس روان انسانها و آنگونه كه انسانها مي انديشند و قضاوت مي كنند بنا نهاده شده است.

   2- كساني كه از روش بازاريابي چريكي استفاده مي كند چريك نامگذاري مي شود.

3-چريكها بايستي قبل از ورود به بازار محصولات و يا خدمات متمايز ارائه دهند.

   4- در بازاريابي چريكي تاكيد بر سودآوري است و نه افزايش فروش

 5-   چريك به جاي صرف پول زياد، انرژي بيشتري صرف مي كند.

6-چريكيها علاوه بر خلق يك مزيت رقابتي خاص در محصول و يا خدمتشان از راههاي بسيار خلاقانه در تبليغات و رساندن پيام خود به مخاطبشان استفاده مي كنند.

7. يك روش خوب براي اندازه گيري در بازاريابي چريكي سنجش تعداد رابطه اي است كه چريك در مدت زمان مشخص ايجاد كرده است. درواقع چريكها به 3 مورد ايجاد روابط جديد، افزايش تعداد

معاملات با افراد فعلي، افزايش حجم معاملات با افراد فعلي تاكيد مي كنند.

8. بازاريابي چريكي نيروي خود را صرف بازار هدف و مخاطبين مي كند، نه بازار انبوه و هدف قراردادن جامعه اي بزرگ

9. چريكيها با دقت و نگاه عميق به بازار، فرصت ها و تهديد بازار خود را شناسايي مي كنند.

10. چريكيها در مورد رسانه هاي متعارف و غير نتعارف مطالعه گسترده مي كند.

11. تكنولوژي , ابزاراهرم اصلي بازاريابي چريكي است.

12. در بازارايابي چريكي به جاي رقابت، تلاش براي همكاري با ديگر كسب و كارها است.

13. پيام هاي بازاريابي به گروه هاي كوچكي ارسال مي شود نه پيام هاي انبوه به بخش بزرگي از جامعه.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ ] [ ۰۹:۲۸:۵۳ ] [ الهام جوادپور ] [ نظرات (0) ]

كليد موفقيت بازاريابي چريكي، هنر توجه كردن است و بايد بطور دائمي در جريان همه نوع اطلاعات از جمله روزنامه مجلات، راديو، تلويزيون، رقبا و ... قرار گرفت.

بازاريابي چريكي كه از آن بعنوان بازاريابي بدون هزينه نام برده مي شودنوعي از برنامه هاي بازاريابي است كه در آن سعي مي شود ترويجاني بر پايه خلاقيت و برخلاف عرف متداول انجام شود

كه د اراي حداكثر بازده ممكن اين بازاريابي همانگومه از نام آن پيداست مانند چريكيها كه از حركات نامتعارف و نامنظمي چون كمين، خرابكاري حملات و حركات تعجب آميز استفاده مي كنند از

حركات مشابه در صنعت بازاريابي استفاده مي كنند. و با ترويجات و حركات خود مخاطبان را متعجب و به خود جذب مي نمايد. در واقع اين نوع بازاريابي با هزينه اي كه براي ترويج و تبليغ مي كند

حداكثر توجه و احساسات مشتري را در مقايسه با بازاريابي سنتي برمي انگيزد و باعث مي شود تا تبليغات عميقاً به ياد مشتري بماند.

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ ] [ ۰۱:۱۱:۵۸ ] [ الهام جوادپور ] [ نظرات (0) ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ]
.: Weblog Themes By tibablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
لينكي ثبت نشده است
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 31
دیروز : 28
افراد آنلاین : 1
همه : 5271
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب
طراحی حرفه ای سایت  / ایمیل مارکتینگ شاپ / افزایش فالوور اینستاگرام / ساخت وبلاگ